Loading...
Blog

Fotografia de produs si conversia catre clienti

Fie ca esti pe Emag, Amazon, McDonalds sau KFC, fotografia de produs este cat se poate de valoarasa. Ea este un principal atuu ce iti poate aduce clienti in busniess-ul pe care il derulezi. S-a demonstrat statistic ca majoritatea cumparaturilor efectuate de oameni este pe baza de instinct emotional decat pe ratiune. Oamenii pot fi influentati de catre imagini mai mult decat de produsul in sine.

Sunt cateva making-off-uri pe youtube ale unor agentii de publicitate cu o echipa numeroasa ce au facut tot posibilul sa transforme un cheeseburgerul intr-un model. Pe acest cheeseburger a fost folosit pana si foehnul – pentru a dilata cascavalul, s-au folosit scobitori pentru a tine un echilibru intre compozitia pe care o are cheeseburgerul. S-au ales cele mai bune produse – castraveti murati foarte fotogenici, carnea a fost gatita mai ales pe partile ce trebuiau fotografiate, chifla trebuie sa fie bine crescuta si cu un nr exact de bucati de susan samd. Dupa lumini, aparat, food designeri ce stau in jurul cheesebiurgerului, fotografia ajunge in forma bruta in calculator (raw files) pentru a fost post procesata. “Modelului” ii se aduce putin “glam” ii se corecteaza cel mai probabil pozitia sa fie in echilibru perfect si eventual se sterg micutele detalii ce pot deranja si pe cel mai critic ochi. De asemenea, “modelul” poate fi mutat pe alte culori de fundal – pentru, bineinteles, a influenta clientela. Stim cu totii ca in marketing vechi – cel de dinaintea on-line-ului – psihologii au studiat impactul culorilor asupra creierului omenesc. McDonald de exemplu are rosu si galben – rosu este o culoare puternica, ce inseamna energie si stimulare, iar galben este culoare optimista, extrovertita. Google are mix-ul de culori – dar incepe cu alabastru  ce inseamna comunicare, incredere, logica si liniste.

Exista si fotografii alb-negru expuse pe diferite bannere comerciale. Acestea sunt efectuate special pentru a sublinia direct produsul sau forma acesteia. Expunerea sa va fi foarte importanta – de obicei sunt folosite in fotografia tip fashion.

De ce va scriu atat de detaliat aceste exemple? Este simplu. Celebrul Henry Ford a spus despre marketing urmatorul lucru “a econimisi bani din bugetul publicitate este la fel cum ai opri ceasul pentru a econimisi timp” –  iar acest lucru este valabil mai mult ca niciodata si in ziua de azi mai ales ca ne aflam in secolul vitezei si a internetului. O imagine buna poate sta pe grupurile de socializare cateva luni buni facand rumoare, dar, va intreb – este suficient? Mesajele subminimale sunt tot mai prezente astazi mai mult ca niciodata si toate sunt expuse prin fotografii. In fotografia de produs se pot folosi diferite tertipuri pentru a stimula imaginatia unui potential cumparator.

Trebuie introdus cat se poate de mult in fotografia de produs imaginea de natural, de loc comun, de un setup comun samd.

Steve Jobs a fost unul dintre cei mai drastici oameni din marketing si mereu a sustinut ca nimic nu il poti face valoros fara sa adaugi un pic de pasiune. Daca tie nu iti place, atunci nimeni nu va cumpara acel produs. El insusi spunea sa vinzi o poveste, o emotie nu doar un produs. Cum se poate transmite toate acestea in ziua de azi in fotografia de produs? Aici ramane de stabilit impreuna. In cercul vicios in care ne aflam in ziua de azi – livreaza rapid, costuri reduse si calitate maxima  – ce comprimis am putea face?

Probabil printre aceste fotografii trebuie sa se afle si un set ce le intrece pe toate. O fotografie de produs fara egal la cel putin 10 produse fotografiate, o fotografie ce sa creeze o emotie – ceva ce ar iesi din banalul cotidian si ar putea sa faca potentialul client sa acorde mai multa atentie catre brand.

Aceste lucruri – pentru unii minore, pentru altii foarte importante – pot transforma fotografia de produs intr-o conversie. Pot atrage persoane neinteresante de un brand sau un produs, pot starni curiozitati si finalul sa se transforme intr-o afacere buna.

Viziunea si bugetele pentru marketing pot aduce un plus valoare websiteului dvs. Exista diferite metode a specula momentele prin diverse metode de a fotografia sau videouri expuse pe pagina dvs de website. Traim intr-o lume unde accesul la internet, la tehnologie si la knowhow a devenit din ce in ce mai facil. Insa nu toata lumea nu isi va dezvalui secretele know-how-ului pe internet, acesta il veti afla din esecurile si din propria experienta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *