Blog

Ziua 1 la Paris

Buna seara Bucuresti, Buna seara Romania, am ajuns la Paris, stau in camera mea de hotel si fumez o tigara. In paris inca se poate fuma in hoteluri, in Paris toata lumea fumeaza, e un obicei urat pt americani dar unul sic pt francezi. Hotelul meu se afla in cartier du monparnasse, la intersectia rue de sevres cu rue de vandeau. Ca deobicei l-am convins pe receptioner ca merit o camera pe coltz, de fiecare data primesc cartela 402, la etajul 4 o camera cu fereastra indreptata spre ambele strazi. De aici pot simti toata activitatea ce se desfasoara pe cele 2 strazi, putin mai in jos pe rue de vaneau isi are resedinta prim ministrul frantei, e o zona buna si deloc linistita , iar asta ma incanta ca si cum as trai in atriul drept al parisului. E ora 12 noapte si dupa ce am cutreierat strazile parisului in lung si in lat iata-ma in sfarsit in pat  de unde ma uit pe fereatra. Fereastra e specifica parisului hausmannian , are pervazul la inaltimea de  30 de cm si ajunge pana
aproape de tavan iar in exterior are un mic balconas delimitat cu un garduletz de fier forjat de la sf secolului 19.
Si ce am facut azi? In primul rand seara din inainte n-am dormit-o deloc, iar dimineata a fost crunta din cauza unui granini de coacaze baut in aeroport la bucuresti si dat afara in pungutza in avion inainte de decolare si in timpul decolarii, astfel am speriat echipajul avionului J pt ca daca mi se face rau sigur am si spajme puternice si am avut… deci sucul imi face rau , n-a fost foarte placut dar pungutze din avion sunt foarte eficiente J norok ca mancarea mea de dimineata a fost suc, deci doar atat a fost de eliminate, astfel mi-am capatat un bine meritat loc la bussines class pe 3 locuri si o paturica, m-am intins si am dormit tot drumul pana in apropiere de Reims , ca m-am trezit si am privit pe fereastra, cer senin iar franta foarte ordonata. Cand avionul s-a apropiat de Paris am putut admira intr-o ceatza transparenta les defences, le tour eiffle si le tour montparnasse. De neuitat si imposibil de descris. Am privit spre cuplu care se afla peste culoar langa mine, 2 f
rancezi, el pe la 50 de ani dar aratand de 42 iar ea mult mai tanara dar deloc frumoasa, el in schimb un barbat frumos cu parut brunet usor incaruntit, trasaturi puternice si un corp bine proportionat imbracat impecabil, ea imbracata scump dar prost. Poate ca nu formau chiar un cuplu… el pe tot parcursul zborului a citit le Figaro , ea s-a ghemuit langa fereastra. O data ajunsa la Paris, de la aeroport a venit sa ne ia prietenul tatalui meu, Cristi.

Ne-am cazat dupa care am plecat spre casa lui aflata la S E de Paris. Aici am fost primiti de Silvia, nevasta lui Cristi si Julian baietelul lor infiat. Au o casa primitoare, micutza si inconjurata de o curte frumusica, exact ceea ce ii trebuie unui roman in Franta. Silvia e asistenta intr-un spital din Paris iar Cristi e fost pilot de avion, acum lucreaza tot in aeroport. Acum 25 de ani au reusit sa fuga din tara si sa se stabileasca in Franta. Sunt niste persoane prietenoase, cu trasaturi tipice romanesti ce au reusit sa formeze o mica comunitate de romani la Paris. De la ei am plecat cu metroul si am coborat la halle din paris, unde prima oprire a fost H&M prins in perioara reducerilor, minunat J pt mine…care imi cumpar haine de la copii si cu 100 de euro in H&M poti sa fi un copil fericit, plin de haine super dragutze. Am iesit de la Halle si am luat-o spre Senna traversand Rue de Rivoli, ne-am abatut in Place D’Auphin, Locul in care au stat Brancusi si Palla
di la Paris. Am traversat Senna pe pont neuf, am trecut de podul artistiilor si am facut dreapta spre St sulpice strabatand o arie plina de galerii de arta si restaurante cochete. Ce am observat oarecum nou in paris , sunt un fel de statii de biciclete , pe care poti sa le imprumuti contra cost , sa te plimbi cu ele cat ai nevoie si sa le parchezi la o alta statie. Foarte ingenios si folositor, singura problema este ca Parisul nu are inca banda specifica bibiclistilor , asha ca momentan toata activitatea pe roti in paris reprezinta un mi chaos. Am trecut pe langa senatul frantei si am ajuns la jardin de Luxemburg unde bine inteles era o expozitie de arta, era aproximativ ora 21 si inca deschis muzeul asha ca am intrat pentru a admira pictorul Italian de secol 16 Giuseppe Archimboldo , nu e prima data cand ii vad lucrurile, m-am mai intalnit cu el in muzeul de arta de la viena si sincer am ramas placut impresionata de nivelul la care in acel secol a ridicat avangarda in ceea ce prive
ste portretul, pictorul s-a folosit de elemente precum frucetele, legumele, armele, animalele etc redand cu ajutorul acestora expresivitatea unor portrete umane. Din expozitie am plecat agale spre hotel admirand tour de montaparnasse si intrand intr-o cofetarie de unde mi-am cumparat un ecler imens cu 1 euro, 80, super bun. Am ajuns inapoi in camera de hotel cu laptopul in pat cu fereastra deschisa, ascultand zgomotul parisului si ma pregatesc sa va spun noapte buna si sa-mi fumez a 2 tigara.